Reklama. Tak nějak jsme si na ni zvykli a valí se na nás ze všech stran. Nejčastěji ale vnímáme tu televizní. Já patřím do generace, která si ještě pamatuje Pana Vajíčko - tedy postavičku, která uváděla v televizi reklamu. Reklamy nebylo mnoho,a celkem jsme se na ni i těšili. Leckdy byla vtipná, nebo originální, a upoutávala zpracováním i obsahem. Dnes je reklamy tolik, že ji téměř nevnímáme. Nebo jsem si to alespoň myslela do chvíle, než jsem nechtíc vyslechla rozhovor dvou starších pánů. Naše generace je zvyklá mluvit o všem otevřeně. nějak nám ale nedochází, že to tak nemají všichni. Hlavně naši dědečkové a babičky, kteří byli jinak vychováváni, a co si budeme povídat - jsou to právě oni, kdo mají televizi puštěnou nejčastěji. Mladí si svoje pořady sledují spíš na internetu.
A tak v čekárně u lékaře se dva starší mužové dali do hovoru. Nebudu vám celý rozhovor tlumočit, jen mne zaujalo, když si v podstatě stěžovali, že se neradi dívají na televizi, a často ji i vypínají, když třeba přijdou na nádvštěvu jejich děti nebo vnoučata. Oni se totiž stydí. V reklamách je už příliš otevřeně předkládáno tolik věcí, které jsou pro ně natolik intimní, že je přivádějí do rozpaků často i před sebou samými. A já jsem si schválně včera pustila televizi, abych to zjistila. Reklamy jsem se totiž naučila příliš nevnímat. A byla jsem opravdu překvapena a vůbec se pánům nedivím. Pokud pominu reklamy na hygienické vložky a tampony, kterých bylo v reklamách nejvíc se objevovaly i reklamy hovořící o vaginální suchosti, infekcích, o intimních mycích gelech, a večer o prostředcích na erekci a prostatu. Je fajn, že jsme se naučili o některých problémech mluvit nahlas,ale nějak jsme asi zapomněli brát ohled na starší generaci, která byla vychovaná jinak,a teď je postavena do pozice: buď se přizpůsob, nebo máš smůlu. A tak si říkám, jestli nejsme otevření až moc. Jestli reklam na intimní potíže a potřeby není už mnoho. Je fakt, že chápu rozpaky starších pánů před vnoučaty, když se v televizi hovoří o vaginální suchosti a nevím ani, jak bych tuhle reklamu vysvětlila svému malému vnukovi, který by pojem zaslechl v televizi v běžném vysílacím čase přes den. A uvědomila jsem si, jak je mi smutno po milém Panu Vajíčkovi s jeho reklamami na prací prášky, a instantní polévky..
foto pan vajíčko ze stránky: https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/203355/pan-vajicko-uvadi-nejvetsi-pecky-totacske-reklamy.html
—————
Přihlaste se k odběru novinek: